چهارشنبه ۱۱ مهر ۱۴۰۳ |۲۸ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Oct 2, 2024
سید حسن نصرالله

حوزه/ شما خیال نکنید ما منتظریم آقا امر کنند تا ما کاری را انجام دهیم. اگر احتمال دهیم که کاری را دوست دارند، انجام می‌دهیم، چون برای ما ثابت شده که خدا به ایشان فهم و بصیرتی داده که به ما نداده است.

به گزارش خبرگزاری حوزه، مرحوم آیت الله مصباح یزدی در یکی از بیانات خود در اسفندماه سال ۱۳۹۴ به ویژگی های شهید سید حسن نصرالله اشاره کرد و گفت:

من کسی را در بین دوستانی که می‌شناسم، ندیده‌ام که مانند جناب سید حسن نصرالله نسبت به مقام معظم رهبری باشد.

او می‌فرمود: «شما خیال نکنید ما منتظریم آقا امر کنند تا ما کاری را انجام دهیم. اگر احتمال دهیم که کاری را دوست دارند، انجام می‌دهیم، چون برای ما ثابت شده که خدا به ایشان فهم و بصیرتی داده که به ما نداده است. او چیزهایی می‌فهمد که ما نمی‌فهمیم. او جز رضای خدا چیزی نمی‌خواهد. یعنی اگر احتمال بدهیم ایشان چیزی را دوست دارند، دنبال آن احتمال می‌رویم، چه برسد به این‌که دستور بدهد.»

وای به حال من که رهبری دستور بدهد که فلان کار را بکنم و انجام ندهم، یا بگوید چنین کاری را نکنم و من با پررویی انجام دهم! چقدر آدم می‌تواند پست بشود؟ من و شما باید سعی کنیم این وظایف را در هر حالی خوب بشناسیم. آن‌چه می‌توانیم و قادر هستیم عمل کنیم. اما این‌که برای من چه سودی داشته باشد، برایم مهم نباشد، زیرا به من خواهد گفت: «اصلاً تو چه داری، و که هستی؟ اگر می‌خواهی چیزی باشی، او باید تو را بالا ببرد. پس باید کاری کنی که او دوست دارد.»

الحمدلله خدا رهبری به ما داده – از عمق دلم عرض می‌کنم – که من در طول تاریخ در بین رهبران مسلمان اعم از شیعه و سنی، کسی را نمی‌شناسم که به این جامعیت باشد؛ از علم، از تقوا، از سیاست، از تدبیر، از سعه صدر، از صبر، از حلم، از دلسوزی، از خیرخواهی برای دوست و دشمن. برای دشمن خود هم بدی نمی‌خواهد، مگر این‌که امر الهی و وظیفه دینی باشد.

این را مقایسه کنید با رهبران دیگری که چند سالی حکومت می‌کنند و بعد از دوران رهبری‌شان که از مصونیت می‌افتند، باید به زندان بروند. همین نخست‌وزیر سابق اسرائیل نبود که به زندان بردند؟! آن رئیس‌جمهور فرانسه نبود که اکنون دادگاهی شده است؟! حتی در دادگاه و قانون خودشان محکوم هستند. آن زمانی هم که سرکار هستند، مردم می‌دانند این‌ها چه فسادهایی می‌کنند، اما خب چاره‌ای ندارند.

خدا به ما کسی را داده که دشمنانش هم نتوانسته‌اند نقطه سیاهی در زندگی‌اش پیدا کنند. منصفانشان اعتراف کرده‌اند که هیچ‌کس در سیاست مثل او در صفا و پاکی ندیده‌ایم. آیا این برای ما نعمت و افتخار نیست؟! چطور می‌توانیم این نعمت را شکر کنیم؟ اگر خدای نکرده تار مویی از ایشان کم بشود، چه کسی می‌تواند جای ایشان را بگیرد؟ البته خزانه خدا خالی نیست. وقتی امام از دنیا رفت، ما تو سرمان می‌زدیم که چه کسی می‌تواند جای ایشان را بگیرد. الحمدلله خدا نسخه بدلش را در خزانه‌اش داشت و آورد و ما نمی‌شناختیم. حالا هم هست، خزانه خدا خالی نیست. اما تا آنجا که ما می‌شناسیم، جانشین مناسبی برای ایشان نمی‌شناسیم.

آیت الله مصباح یزدی(قدس سره)، ۱۳۹۴/۱۲/۱۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha